Przejdź do menu głównego Przejdź do menu dodatkowego Przejdź do treści Mapa serwisu

I Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Śląskich w Rybniku I Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Śląskich w Rybniku Szwajcaria 2016 – relacja i galeria

Szwajcaria 2016 – relacja i galeria

Mnóstwo informacji, ciekawe miejsca, 3500 przejechanych kilometrów, niezapomniane wrażenia ? to bilans pobytu w Austrii, Szwajcarii i Francji blisko pięćdziesięcioosobowej grupy uczniów Zespołu Szkół nr 1 im. Powstańców Śląskich w Rybniku.

W ciągu siedmiodniowego wyjazdu młodzież i opiekunowie zwiedzili Salzburg, poznali Księstwo Lichtenstein, potem Lucernę z unikatowym Mostem Kaplicznym oraz siedzibę rządu Szwajcarii, Berno. Następna na trasie była Genewa z obowiązkową wizytą w Pałacu Narodów – siedzibie ONZ, a zaraz potem najbardziej chyba oczekiwany punkt programu – laboratorium badawcze CERN z Wielkim Zderzaczem Hadronów. Wykład, zwiedzanie, rozmowy z pracownikami, no i okazja do spotkania z pracującym tam doktorantem, absolwentem I Liceum Ogólnokształcącego im. Powstańców Śląskich w Rybniku, Maciejem Lipińskim, dzięki któremu wizyta nie ograniczyła się tylko do podstawowych punktów programu.

Słoneczna pogoda sprawiła, że Lozanna – z niesamowitym Muzeum Olimpijskim, czy też leżące na trasie podróży Montreux i Evian-les-Bains wydawały się jeszcze piękniejsze. Podobnie jak bardzo dobrze zachowany, związany z Lordem Byronem, średniowieczny zamek Chillon zwiedzany tuż przed zachodem słońca.

Dwa ostatnie dni to Chamonix i wyjazd kolejką linową na Aiguille du Midi (3842 m n.p.m.) w masywie Mont Blanc przy bezchmurnym, słonecznym niebie oraz zwiedzanie wodospadów Staubbach i Truemmelbach leżących w regionie alpejskim Jungfrau.

Na koniec jeszcze trochę emocji – tradycyjny już sprawdzian z wiadomości o zwiedzanych miejscach w formie konkursu z nagrodami. Nie tylko zwycięzcy mogli być z siebie dumni. Zdobyta w czasie wyjazdu wiedza na pewno przyda się nie tylko na lekcjach geografii, historii czy języków obcych, ale tym razem przede wszystkim na lekcjach fizyki.

Tekst: Grażyna Kostyrka-Kuśka